8 Mart 2021 Pazartesi

Rüyalar - XXV

(01 Haziran 2020 Pazartesi - Eskişehir)

B. var. Bir başka kadın daha B.'yi anımsatıyor ama o değil, romantik bir şey var, C.'de olabilir, sanki o da değil. Sırayla bazı olaylar yaşanıyor. Ben bir yerde çalışıyorum. Okula ya da sınıfa benziyor. Sonra bir sebepten kaşınan yerlerim için bir krem almam gerekiyor. Mavi bez çantamı bir yerlerde unutuyorum, bir şeyler daha oluyor. Sonra tüm bu olayları yeniden yaşamak için geçmişe gidip baştan başlıyorum. Olayları tamamen aynı şekilde yaşıyorum. Ve şöyle bir farkındalık geliyor; "olanları değiştiremem, buna fırsatım olsa bile değiştiremem. Olması gereken tam olarak bunlardı."

...

B., A. ve I. bir masada oturuyoruz (Tilki Yuvası'ndaki kırmızı masa gibi). A. bir ödevi gereği çorap dikiyor. Büyük, uzun, kışlık ve krem rengi bir kadın çorabı bu. B. bana "gel sen de dik" diyor. Masaya oturup çorabın iki yüzünü alıyorum elime. Çorabın lastiği yokmuş. Bu şekilde dikmesi zor oluyordur herhalde, diyorum, evet diyerek beni onaylıyorlar.



(02 Haziran 2020 Salı - Eskişehir)

İ.'nin evinin salonuna benzeyen bir yerdeyim. Yanda beyaz sehpa ve üzerinde dizüstü bilgisayarım da var. Kanepede oturuyorum. "Ne yapacağımı bilmediğim için" bir çaresizlik hissim var, biraz yardım isteyip yakarıyor gibiyim. Dizüstü bilgisayarda facebook filan açık, İ. M. ile alakalı bir paylaşım var. Bir arkadaşı ölmüş, onu yazmış (Bu kısım gerçekten de oldu). Sonra bir çeşit vizyon geliyor bana, tıpkı kanallık gibi bağlanıyorum bu vizyona. Bir pencere açılıyor gibi, bir internet sayfası açılıyor. Amerika'da kanallık yapan bir adamın adresi ve telefonu yazıyor (Amerika adresi ve Amerika'ya ait bir numara bu). O kişiye ulaşmam gerekiyormuş. Bir süre, adresi ve telefonu unutmamak için tekrar tekrar okuyorum. Sonra vizyon kapanıyor. Nasıl ulaşacağım ben bu adama diye düşünürken dizüstü bilgisayarıma dönüyorum. F.'deki A.'dan bana bir mesaj gelmiş, bana Lee Harris'in son kanallık videosunu göndermiş. Orada benimle ilgili şeyler varmış, ve hatta benden bahsediyormuş.

...

İkinci rüya: Muhtemelen B. ile bir pazar yerindeyiz. Oraya satış yapmaya gelmişiz ve işimiz bitmiş, döneceğiz. Büyük bir halin girişi gibi. Aracı girişe park etmişim ve bu bir karavan ya da kapalı kamyonet gibi kocaman bir araç. Ben park ettikten sonra aracın arkası başka araçlarla dolmuş. Çıkmak imkansız gibi görünüyor. Araca biniyorum ve çok ufak hareketlerle ve ustaca manevralarla aracı oradan yavaş yavaş çıkarıyorum. Her hamlede, arkamdaki araca ya da duvara, herhangi bir zarar vermeden hafifçe dokunuyorum. Aracı oradan çıkarabilmiş olmama etraftaki insanlar da şaşırıyor. Ben gururlu hissediyorum.



(06 Haziran 2020 Cumartesi - Eskişehir)

Kocaman, galeri gibi bir fırın. Burası bize aitmiş, bir sebepten bugün dükkana benim bakmam gerekiyor. Ağabeyim yok, annem bir yere gidecek, çalışanlar yok. Fakat ben de durmak istemiyorum. Annem dükkanı bana bırakıyor ve A. T. ile yürüyüp gidiyorlar. Anneme onun durmasını ve benim durmak istemediğimi söylüyorum fakat tam o sırada müşteriler geliyor. Gelenlerin hepsi üniversite öğrencisi. Birisi 99 tane ekmek istiyor. O kadar ekmek yok. Diğerleri ile ilgilenirken onu bekletiyorum. Sonra bu kadar ekmek olmadığını söyleyip 2-3 ekmek veriyorum sadece. Arka tarafa geçip uyumaya karar veriyorum. Arka tarafta E. S. varmış. Senin yanında uyuyabilir miyim diye soruyorum, kabul ediyor.

...

İkinci rüya: C., geçmişi temizlemekle alakalı bir şeyler. Bir yerde karşılaşıyoruz ve birbirimizi görmezden geliyoruz bir süre. Burası bir arkadaş ortamı gibi. Sonra yüzleşmeye karar veriyoruz. Ama beceremiyoruz da. Gergin uyandım.


(09 Haziran 2020 Salı - Eskişehir)

Bir yerde silahla atışlar yapıyorum. Evde. B. bana her gün mantar şeklinde mermiler getiriyor (çocuk silahlarındakilerden). Evde atış yaptığım yer çok güvensiz ama kendimce önlemler almışım. B. bu durumdan mutsuz görünüyor. Yanında birisi daha var, sanırım sevgilisi... Bir ara telefonla ilgili bir şeyler oluyor. Telefonum bozuk ve daha önce bozulanlar da bir yerde. Bu bozuk telefonlarını hepsini telefoncuya götürüp düzgün bir telefonla takas edeyim diye düşünüyorum. B. bu fikirle biraz dalga geçiyor. O sırada bizim otoparkçı çocuğun (E.?) telefon dükkânı olduğunu hatırlıyorum. Evet, ona götüreyim, üzerine biraz para da verebilirim. Sanki rüya bitmeden yeni bir telefonum olduğunu da görüyorum.


(10 Haziran 2020 Çarşamba - Eskişehir)

Neredeyse hepsini unuttuğum bir rüya: B. var. Bu "hislerin" geçmesine ya da normalleşmesine ilişkin bir şey konuşuyoruz. "100 gün" sonra normalleşiyordu ya da normalleşecekti. Bunu istemiyordum, bu nedenle keyifsizdim. Keyifsiz uyandım.

Uyumadan önce "bunun" düşündüğüm bir konu olduğunu not etmişim, rüya cevap gibi görünmüş.


(11 Haziran 2020 Perşembe - Eskişehir)

Hatırlamadığım bir rüya, sadece bir imge: Hafta

İkinci rüya: Bilgisayar başındayım. Eski bir evin avlusundayım. Yeşilçam filmlerini tasnif ediyorum. Youtube benzeri bir site açık ve filmleri tek tek açıp kontrol edip kategorilere ayırıyorum. Yanı başımda çocuk ve gençler var. Bir sıraya girmişler. Yaptığım iş onlara hizmet ediyor, yani benden bu tasnif hizmetini alıyorlar.

Sonra bulunduğum evin avlusunda bir su borusundan sular gelmeye başlıyor ve ortalığı su basıyor. Tamir etmeye çalışıyorum, olmuyor.  Su akmaya devam ediyor. Fakat suyu dışarıya akacak şekilde yönlendirmenin bir yolunu buluyorum ve böylece ortalığı basmış olan suyu dışarı alıyorum. Sorunu çözemesem de kontrol altına alıyorum gibi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder