4 Mart 2021 Perşembe

Rüyalar - XXIII

(09 Mayıs 2020 Cumartesi - Eskişehir)

Bir makine yapıyorum. Garip bir şey. Dönen iki tekerlek var ve salınımdan güç alarak yükseliyor. Bir çeşit uçma makinesi. Bir kadın da var, benimle gelsin istiyorum (Galiba B. ya da N. emin değilim. Belki ikisinin bir karışımı?). Kadın gelmek istemiyor. Sanırım makineyi güvenilir bulmuyor. Ben uçmaya başlıyorum, yükseliyorum. Deniz kenarı bir yerdeyim.

Araya bir başka rüya giriyor. Başka yer ve başka olay. Şehirde bir yerlerdeyim. Bir araştırmanın, dedektifliğin bir parçası gibiyim sanki. 

Uyanmadan önce bir kez daha ilk rüyanın bir uzantısını görüyorum. Uçma makinesi yerden yükselen bir ağaca takılmış. Ağacın gövdesine tutunuyorum. Aşağıya bakıyorum. Deniz ve kayalıklar. Çok yüksek. Yükseklik korkusu ile kalbim çarpıyor. Bu korku ile uyanıyorum.

(Sanki bir kurtulma/kurtarılma sahnesi de vardı sonunda. Birileri geliyordu yardıma...)




(11 Mayıs 2020 Pazartesi - Eskişehir)

Normalde tanımadığım birisi, bir aile babası, dalgıç. Eşi ve bir küçük kızı var. Onun evine gidiyorum. İlk kez dalacağım, dalış için gerekli ekipmanları alıp gidiyoruz. Bir çeşit platformdan gece dalışı yapıyoruz. En dibe kadar çöküyorum. Bu dönemde tehlikeli köpek balıkları da varmış. Alnımızda kafa lambası gibi kocaman aydınlatmalar var ve sadece yüzümüzü döndüğümüz yerler aydınlanıyor. Bir ara bu dalgıç yukarı çıkıp beni yalnız bırakıyor. Garip bir balık bana doğru yaklaşıyor. Bir çeşit örümcek gibi. Onu vurup öldürüyorum. Köpek balığı da gelecek diye tedirginim. Başka başka balıklar görüyorum. Sonra adam dönüyor. Az önce öldürdüğüm örümcek balığın ölüsünü görüyor. "Aaa, filanca balığı öldürmüşsün" diyor ve devam ediyor, "İyi yapmışsın, tehlikelidir." Suda biraz daha takılıyoruz.

*Suya girmeden hemen önce büyükçe bir balığın kuyruğunu görmüştüm yüzeyde. Bir de dalarken suya ilk giriş esnasında maskeme dolan suyun hissi çok gerçekçiydi. Burnumdan değil ağzımdan nefes almam gerektiğini fark ettim.


(13 Mayıs 2020 Çarşamba - Eskişehir)

C. bir aileye dahil olmuş. B. de evde. Çocuklar var. Sıcak bir geniş aile portresi ve ben hayalet gibi bunu izliyorum.

Bu rüya hiç sembolik gelmedi. Arzularımı yansıtan, fakat dahil olmadığım bir telafi rüyası gibi.


(14 Mayıs 2020 Perşembe - Eskişehir)

Lisedeyim. Tek kişilik sıralarda oturuyoruz. Hemen önümde B. oturuyor. Dönüp bana bir kaç tane çikolata kutusu veriyor. Her kutuda farklı çikolata türlerinden var. Draje şeker gibi olanlardan. Kutuları taşırken baya ses çıkarıyor içindeki şekerler. Sonra tam ben bir tane açıp yerken sınıfa Devlet Bahçeli giriyor. Kutuları sıranın altına saklamak istiyorum. Kaldırıp koyarken yine bir sürü ses çıkıyor ve Bahçeli bunları duyuyor. Yakalanacak olmaktan dolayı huzursuzum ama bunun çok büyük bir mesele olmadığının da farkındayım. En fazla uyaracak beni. Fakat B.'nin çikolatalarını kaptıracağım diye ona mahcup olmaktan da tedirginim. 


(15 Mayıs 2020 Cuma - Eskişehir)

Başka bir gezegende yaşayan bir kaç kişiyiz. Sonradan bir başkası daha geliyor. Bir çok karmaşık olay var ve ben film izler gibi izliyorum. Sonradan gelen kişinin dezenfekte olması için üsse girmesi gerek, fakat bazı sorunlar oluyor.

...

C. ile telefonda sesli mesajlar atıyoruz birbirimize. Birisiyle berabermiş (B.'den sonra sanırım). İlişkinin neden yürümediğini anlatıyor. En son sesli mesaj değil, görüntüsünü bir video olarak atıyor, yüzünü görüyorum. Olgun olmanın 4 karakterinden bahsediyor. Yüzünde makyaj var.

...

C.'nin benimle görüşmek istemediği ve muhtemelen başkası ile beraber olduğu bir rüya daha. Bir konuşma yarım kalıyordu. Birisine yemeğe gidiyorduk ve onun da bana eşlik etmesini istiyordum. O ise "Ne saçma! Bırak artık beni" benzeri cümlelerle cevaplıyor beni. Sonra o yemekle ilgili olan bir başka arkadaş, İ.M. bana facebooktan mesaj atıyor.


(16 Mayıs 2020 Cumartesi - Eskişehir)

Zamanlaması karmakarışık bir oyunun içindeyim. Bir koşu yarışı, uzayda pod'ların içinde yapılıyor. 1:05 ile başlıyor ve giderek azalıyor. Sırası gelen koşuya başlıyor. Ama sınıflarda karışıklık olmuş. Benim sınıfıma yanlış atandığı için kimse vaktinde gelememiş. Zamanları ileri kaydırmışlar ve yeni zamanlamaya göre benim sıram en sona kaydırılmış. 106,5 olmuş. Yarışta iddialıyım. Seviniyorum.

...

Önceki rüya: Uzayda geçen muhteşem bir rüya, fakat detaylar yok. Yine pod'lar var. Bunların içinde yaşıyorum. Puzzle gibi, çiftlerimiz var. Alengirli ve zeka gerektiren işlemler yaparak pod'lara yerleşiyoruz. Zamanda yolculuk da yapıyoruz. Çiftimizi buluyoruz. Pod'lar çok küçük ve kımıldayacak yer yok.



**Bir süredir yazmak içimden gelmemişti rüyaları. Bu sıralar kaldığım yerden devam edeceğim. Rüyalarımı da hâlâ yazmaya devam ediyorum.

1 yorum:

  1. Sanki yazdikca uretim ve hatirlama hizlaniyor cesitleniyor icerik....

    YanıtlaSil