20 Nisan 2020 Pazartesi

Hakikat Yolunda Yürüyen Kişinin Yemini

“Hiç kimseye kötülük etmedim.

Yakınlarımı bahtsızlığa sürüklemedim.

Gerçek evinde alçaklık etmedim.

Kimseyi gücünün dışında çalıştırmadım.

Benim yüzümden kimse korku duymadı, yoksulluk ve acı çekmedi, bahtsız olmadı.

Kimseye kötü muamele etmedim ve ettirmedim.

Kimseyi aç bırakmadım.

Kimseye göz yaşı döktürmedim.

Kimseyi öldürmedim ve kimsenin kahpece öldürülmesini emretmedim.

Kimseye yalan söylemedim.

Hiçbir utandırıcı davranışta bulunmadım.

Hak yemedim, teraziyle tartarken hiçbir zaman hile yapmadım.

Süt çocuklarının ağızlarından sütü uzaklaştırmadım

Hayvanları çalmadım, tanrının kuşlarını avlamadım.

Ölmüş balığı tutmadım.

Hiçbir arkın suyunu başka yöne çevirmedim.

Ben temizim, ben temizim, ben temizim.”*


*Mısır Ölüler Kitabı’nda yer alan efsanedir.
(7 Tohum Şamanın Düşü, Devran Şimşek)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder